Škola se zaměřuje ve výchovně vzdělávacím procesu na svobodu volby a výběru činností, kdy má dítě volnější hranice, ale zároveň odpovědnost za své chování a činy. Pracujeme v centrech aktivit zaměřených na rozvoj různých inteligencí dítěte v systému „Začít spolu“, v němž je princip svobodné volby denně naplňován, ale který je vázán pevnými pravidly a který umožňuje spolupráci dětí různých věkových kategorií.
Nejvíce zkušeností získává dítě praktickými činnostmi v nesoutěživém prostředí, prožitkovým učením, experimentováním, pokusy.
ŠVP je uspořádán do výukových celků. Tyto celky byly koncipovány v souladu s osobnostními a celospolečenskými cíli, které směřují k výchově nezávislého a zodpovědného člověka.
Výukové celky se soustředí na vzdělávání a rozvoj osobnosti dítěte v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem předškolního vzdělávání.
Shrnutí hlavních cílů našeho školního vzdělávacího programu
- šťastné a spokojené dítě
- uspokojení fyzických a psychických potřeb dítěte
- podpora zvídavosti, radosti z objevování
- zdokonalování pohybových dovedností, tělesné zdatnosti
- rozvíjení komunikačních dovedností
- podpora tvořivosti a fantazie
- rozvíjení kladného vztahu k přírodě, tradicím, k místu, kde žijeme
- osvojení a přijetí základních společenských hodnot, norem, pravidel a postojů
- umět říci NE
- rozvoj schopnosti spolupracovat a přizpůsobit se životu ve společnosti
- upevnění samostatnosti a schopnosti se rozhodovat
- posílení sebedůvěry, sebeúcty